Tips voor een professionele LinkedIn bedrijfspagina

Tips voor een professionele bedrijfspagina op LinkedinVeel professionals hebben wel al een linkedIn profiel. Overigens kom ik ook nog velen die hun profiel op linkedIn nog wel eens wat serieuzer mogen gaan inrichten en inzetten. Maar dat is een ander verhaal.

Naast het genoemde linkedIn profiel is het ook mogelijk om een eigen bedrijfspagina op LinkedIn te realiseren. Je profiel kan een zeer goed marketing kanaal zijn en dat geld ook zeker voor je LinkedIn bedrijfspagina. Op je bedrijfspagina op LinkedIn heb je de mogelijkheid om naast het pitchen van je onderneming ook producten en diensten toe te voegen.

Ik kom nog veel bedrijven tegen die hier nog niet mee aan de slag zijn gegaan. Ik ben dat ondertussen wel en wil je op weg helpen met enkele waardevolle tips voor een goede linkedIn bedrijfspagina.

Optimaliseren

Allereerst: maak je profiel helemaal af! Veel bedrijven vullen niet alle profielsgegevens in. Dat staat laks en onprofessioneel.

Laat vervolgens zien wat jou business te bieden heeft. Maak van je company pagina een  aantrekkelijke ‘etalage’; een plek waar bezoekers snel kunnen zien wat je te bieden hebt. Maak gebruik van aandachtspunten om het geheel overzichtelijk te maken en om duidelijk te maken waarom men bij jou moet zijn en niet bij iemand anders. Daarnaast is het belangrijk dat je SEO vriendelijke tekst gebruikt zodat je makkelijk vindbaar bent via de zoekmachines.

Products & Services

linkedin-producten-diensten

Je kunt producten en diensten toevoegen aan je bedrijfspagina op Linkedin. Het is behoorlijk uitgebreid en elke product of dienst kan een schat van informatie, foto en video materiaal mee kijgen. Maar hier dan ook zoveel mogelijk gebruik van en voeg die foto, disclaimer, contactpersonen toe. En vergeet de mogelijkheid van een promotie niet!

Gebruik het netwerk

Voorheen kon je alleen als individu content delen en liken, nu kun je dat ook als bedrijf of organisatie. Maak daar gebruik van! Zorg voor interactie met je publiek en ook met andere bedrijven. Overweeg een gastblog, updates van producten en bedrijfsberichten bij een andere onderneming te plaatsen en andersom. Gebruik pakkende titels en koppen en maak je content waardevol en makkelijk te lezen.

Trek meer volgers

Hoe meer volgers, hoe zichtbaarder je bent en hoe sneller mensen vertrouwen in je hebben en klant worden. Om meer volgers te trekken kun je je collega’s en werknemers inzetten om chatberichtjes en comments te beginnen. Vraag je werknemers om in hun mails een link naar je bedrijf te zetten als ‘briefpapier’. Voeg ook een ‘volgknop’ aan je pagina toe en plaats een LinkedIn volgknop op de bedrijfswebsite, zodat bezoekers je met 1 klik kunnen volgen.

Informeer je volgens

Zorg vervolgens dat je je bedrijfspagina bijhoud en regelmatig voorziet van bedrijfsupdates. Met targeted updates kan je de bedrijfs updates richten op de juiste doelgroep.

Met deze tips maak je een goede LinkedIn company pagina waar je mee voor de dag kan komen! Heb jij de tips in praktijk gebracht of wil jij graag jouw linkedIn bedrijfspagina waar je trots op bent met ons delen? Laat dan een reactie achter!

Checklist schrijven van een artikel

Ik hou van checklists. Ik heb checklists leren gebruiken door “Getting things done” time management en sindsdien gebruik ik bijna overal checklists voor. Het voordeel is dat ik niet bang hoef te zijn dat ik dingen vergeet en dat ik processen en taken steeds verder kan optimaliseren.

Ik kan namelijk een checklist altijd blijven bijwerken aan de hand van mijn ervaringen en ontwikkelingen.

Dus ik wil jullie graag overhalen om ook checklists te gebruiken en wil dan ook regelmatig een paar checklists met jullie delen die ik gebruik.

Lees meer

Twitter strategie voor meer klanten.

Twitter wordt al veel gebruikt door zelfstandige professionals maar je hoort dan toch dat ze na twitter een tijdje druk gebruikt te hebben  weer loslaten omdat het veel tijd kost, niets oplevert of gewoonweg niet weten hoe ze het kunnen inzetten om meer klanten te werven.

Twitter blijft dan ook voor veel ondernemers en zelfstandigen, een tool waarmee een linkje wordt getweet over hun nieuwe blogpost of ‘van alles en nog wat gebabbel’ wat vaak ook nog valt in de categorie “ik ga zometeen plassen”.

Hierdoor blijft twitter een medium die niet door iedereen op waarde wordt geschat en leid al snel tot de vraag, wat moet ik met dit medium waar iedereen het zo over heeft en kan ik het ook echt effectief inzetten?

Hoe je twitter wel effectief in kunt zetten.

De kracht van twitter, en social media, ligt hem in de dialoog met je doelgroep en klant. Ik gebruik twitter zelf om vragen van mensen te beantwoorden. Door deze twitter strategie te gebruiken om mensen te helpen met hun vragen krijg ik een groter inzicht in de vragen en ‘problemen’ waar zij mee zitten en bouw ik aan mijn naam als internet marketing expert.

Zoeken naar vragen gesteld in twitter.

Twitter search voor meer klanten

Twitter search voor meer klanten

In twitter kun je boven in de website het zoekveld gebruiken om bepaalde tweets te vinden.  In het zoekveld kun je dan een zoekterm invoeren die relevant is voor je buisiness en een vraag zou kunnen zijn van je doelgroep. Om er voor te zorgen dat het ook echt om een vraag gaat kan je de hastag (#) durftevragen bij je zoekterm plaatsen. Hierdoor weet je zeker dat het om een vraag gaat. Overigens kan je ook een vraagteken bij je zoekterm plaatsen om tweets met een vraagteken te vinden. Durftevragen levert over het algemeen betere resultaten op.

Restaurant Amsterdam

Stel je hebt een restaurant in Amsterdam dan zou je kunnen zoeken met de volgende zoekopdracht: “restaurant amsterdam durftevragen” dit zal je een lijst met tweets geven van mensen die in hun tweet de hashtag #durftevragen hebben staan en je zoekterm restaurant amsterdam.

Niet alle tweets zullen even relevant zijn maar er zullen tweets zijn van mensen die op zoek zijn naar een restaurant in amsterdam.

zoek resultaten uit twitter

zoek resultaten uit twitter

Uitgebreid zoeken

Wil je je zoekopdrachten wat concreter hebben en meer passende resultaten dan kun je gebruik maken van zogenaamde operators. Deze operators werken het zelfde als in zoekmachines als Google. Zo kan je als je een Marokkaans restaurant hebt het woord “marokaans restaurant” tussen aanhalingstekens zetten Zonder deze tekens zou je zowel tweets met het woord Marokaans als met het woord restaurant in je zoekresultaten terug vinden.

uitgebreid zoeken met twitter

uitgebreid zoeken met twitter

Je kunt ook klikken op de link “advanced search” om een pagina voor je te krijgen waar je via formulier velden makkelijk een uitgebreide zoekstring kunt maken en zo je zoekopdrachten heel erg precies kunt specificeren. Op die manier kun je precies je doelgroep op zoeken en vinden die met vragen zitten waar jij een antwoord op hebt. Zo kun je woorden uitsluiten zoeken van tweets in de buurt van een bepaalde plaats, positieve en negatieve berichten etc.

Opslaan voor gebruik.

Je kunt op deze manier een boel zoekopdrachten aanmaken waarmee je twitter kunt gebruiken om vragen van je doelgroep te vinden en je doelgroep te vinden en te helpen met hun vragen. Door te helpen toon je je expertise en zul je zien dat veel meer mensen uit je doelgroep je gaan volgen omdat je interessante informatie deelt. Dit zal je zeker klanten opleveren, het is zelfs zo dat de dag dat ik deze twitter strategie in ging zetten het meteen een klant opleverde.

Om het als een succesvolle strategie in te kunnen zetten is het verstandig om je zoekopdrachten die je maakt op te slaan zodat je niet steeds weer opnieuw je de opdrachten hoeft aan te maken. Op die manier heb je een lijst met zoekopdrachten die je één of meerdere keren per dag  kunt bekijken en op de vragen reageren.

zoekopdracht uit twitter opslaan

zoekopdracht uit twitter opslaan

Veel succes met je twitter strategie en laat me weten hoe het je vergaat!

10 Twitter tips voor zelfstandigen

 

  1. Maak reclame.
    Laat iedereen weten dat je een twitter account hebt. Gebruik een volg me button op je website, vermeld je twitter profiel in je email en koppel je twitter account aan je LinkedIn profiel.
  2. Een pasfoto voor persoonlijk contact.
    Mensen doen graag zaken met personen en niet met bedrijven. Gebruik dan ook een pasfoto en niet een bedrijfslogo. Je kunt natuurlijk wel heel goed je achtergrond aanpassen en hier mee aan je branding bouwen.
  3. Eigen naam gebruiken.
    Ook hier weer, personen hebben de voorkeur boven bedrijven. Liever kiezen dus voor je persoonlijke naam als je bedrijfsnaam.
  4. Gericht volgen.
    Volg niet iedereen die jou volgt. Hiermee wordt je twitter account zeer on overzichtelijk. Je kunt dan ook niet meer mensen echt volgen en op hun reageren. Persoonlijk gebruik ik twitter om kennis te delen en volg ik mensen die ook hun kennis delen op gebied van internetmarketing. Natuurlijk staan er bij mij ook vrienden tussen maar pas ik er voor op dat de tweets die ik zie alleen over “onzinnige” zaken gaan.
  5. Retweet.
    Nu je alleen mensen volgt die binnen je interessegebied, diensten of producten vallen is het heel erg interessant voor je volgers als je berichten retweet van de mensen die je volgt. Hiermee bouw je ook nog eens aan je goodwill en kunnen er zomaar spontane samenwerkings verbanden ontstaan.
  6. Dialoog.
    Verkoop niet alleen producten maar zorg voor een dialoog door mensen te helpen.  Een profiel dat alleen maar zijn blogposts tweet of zijn producten wordt toch al snel unfollowed. Breng mensen op ideeën en gedachten, spreek over dingen die jouw volgers boeien en geef praktische adviezen. Hierdoor zal je inzicht in de vragen en problemen van je doelgroep worden vergroot en bouw je aan je expert status bij je volgers en mensen die Twitter gebruiken om te zoeken.
  7. Beste tijd om te zenden.
    Kom er achter wat voor jou de beste tijd is om te zenden. Gebruik Google Url Shortener om je urls in te korten en gebruik de statistieken inclusief je Analytics statistieken om te bepalen wat de beste tijd is om te zenden.
  8. Niet te lange tweets.
    Gebruik als het even kan niet de volledige 140 karakters. Als je boeiende tweet wordt ge-Retweet breekt je tweet en wordt het voor volgers het moeilijker te retweeten.
  9. Verwijderen tweets.
    Oeps, je hebt een tweet verzonden die je eigenlijk niet wilt versturen door foute informatie of iets anders. Geen nood, je kunt een tweet verwijderen door over je tweet te “hoveren” je ziet dan een vuilnisbakje waarmee je de tweet kunt verwijderen.
  10. Gebruik lijsten.
    Je kunt je volgers in lijsten organiseren. Dit kan heel erg handig zijn om zo bepaalde mensen te volgen en te herkennen. Openbare lijsten kunnen voor je volgers weer heel handig zijn om nieuwe en interessante mensen te volgen binnen een bepaalde onderwerp.

Did you know 4.0?

Online en sociale marketing uitgelicht en in een breder perspectief gezet.
Twee filmpjes die zeker de moeite zijn om te bekijken!

Did you know 4.0

Social Media Revolution