Tips voor een professionele bedrijfspagina op Linkedin

Tips voor een professionele LinkedIn bedrijfspagina

Tips voor een professionele bedrijfspagina op LinkedinVeel professionals hebben wel al een linkedIn profiel. Overigens kom ik ook nog velen die hun profiel op linkedIn nog wel eens wat serieuzer mogen gaan inrichten en inzetten. Maar dat is een ander verhaal.

Naast het genoemde linkedIn profiel is het ook mogelijk om een eigen bedrijfspagina op LinkedIn te realiseren. Je profiel kan een zeer goed marketing kanaal zijn en dat geld ook zeker voor je LinkedIn bedrijfspagina. Op je bedrijfspagina op LinkedIn heb je de mogelijkheid om naast het pitchen van je onderneming ook producten en diensten toe te voegen.

Ik kom nog veel bedrijven tegen die hier nog niet mee aan de slag zijn gegaan. Ik ben dat ondertussen wel en wil je op weg helpen met enkele waardevolle tips voor een goede linkedIn bedrijfspagina.

Optimaliseren

Allereerst: maak je profiel helemaal af! Veel bedrijven vullen niet alle profielsgegevens in. Dat staat laks en onprofessioneel.

Laat vervolgens zien wat jou business te bieden heeft. Maak van je company pagina een  aantrekkelijke ‘etalage’; een plek waar bezoekers snel kunnen zien wat je te bieden hebt. Maak gebruik van aandachtspunten om het geheel overzichtelijk te maken en om duidelijk te maken waarom men bij jou moet zijn en niet bij iemand anders. Daarnaast is het belangrijk dat je SEO vriendelijke tekst gebruikt zodat je makkelijk vindbaar bent via de zoekmachines.

Products & Services

linkedin-producten-diensten

Je kunt producten en diensten toevoegen aan je bedrijfspagina op Linkedin. Het is behoorlijk uitgebreid en elke product of dienst kan een schat van informatie, foto en video materiaal mee kijgen. Maar hier dan ook zoveel mogelijk gebruik van en voeg die foto, disclaimer, contactpersonen toe. En vergeet de mogelijkheid van een promotie niet!

Gebruik het netwerk

Voorheen kon je alleen als individu content delen en liken, nu kun je dat ook als bedrijf of organisatie. Maak daar gebruik van! Zorg voor interactie met je publiek en ook met andere bedrijven. Overweeg een gastblog, updates van producten en bedrijfsberichten bij een andere onderneming te plaatsen en andersom. Gebruik pakkende titels en koppen en maak je content waardevol en makkelijk te lezen.

Trek meer volgers

Hoe meer volgers, hoe zichtbaarder je bent en hoe sneller mensen vertrouwen in je hebben en klant worden. Om meer volgers te trekken kun je je collega’s en werknemers inzetten om chatberichtjes en comments te beginnen. Vraag je werknemers om in hun mails een link naar je bedrijf te zetten als ‘briefpapier’. Voeg ook een ‘volgknop’ aan je pagina toe en plaats een LinkedIn volgknop op de bedrijfswebsite, zodat bezoekers je met 1 klik kunnen volgen.

Informeer je volgens

Zorg vervolgens dat je je bedrijfspagina bijhoud en regelmatig voorziet van bedrijfsupdates. Met targeted updates kan je de bedrijfs updates richten op de juiste doelgroep.

Met deze tips maak je een goede LinkedIn company pagina waar je mee voor de dag kan komen! Heb jij de tips in praktijk gebracht of wil jij graag jouw linkedIn bedrijfspagina waar je trots op bent met ons delen? Laat dan een reactie achter!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *